ریمپ چیست؟

تاریخ انتشار: 98/07/08
نمایش: 465
(0 رای)

ریمپ چیست؟

در ریمپ ایسیو،برنامه جدید و اصلاح شده جایگزین نرم افزار موجود روی ایسیو خودرو می شود و راندمان آن را به حداکثر می رساند.

ایسیو عملکرد موتور خودرو را کنترل می کند و زمانیکه ریمپ انجام شود تاثیرات بسیار زیادی در شتاب ، مصرف سوخت ، ناک و . . . مشاهده خواهد شد. کمپانی های خودروسازی قبل از عرضه خودرو به بازار به صورت پیش فرض نرم افزار ایسیو را تنظیم می کنند. مهم ترین تغییراتی که در ریمپ ایسیو انجام می شود شامل سازگاری موتور خودرو با شرایط آب و هوایی ، قوانین و محدودیت ها و کیفیت سوخت در هر منطقه جغرافیایی می باشد. ریمپ می تواند خودرو را مطابق با شرایط آب و هوایی هر کشوری سازگار کند بنابراین بعد ریمپ مصرف سوخت بهینه می شود ، شتاب افزایش پیدا می کند و پدیده ناک هم رفع خواهد شد.

عملیات ریمپ چطور انجام می شود؟
در فرآیند انجام ریمپ ابتدا برنامه اصلی خودرو بر اساس نیاز مشتری بررسی می شود و بعد از آن نرم افزار ایسیو برای رسیدن به حداکثر راندمان تغییر داده می شود ، در حقیقت ریمپ ، پارامترهای اصلاح شده ایسیو است که توسط کارشناسان مورد بازنگری قرار گرفته است. فرآیند ریمپ در اکثر موارد ، بدون باز کردن ایسیو و تنها از طریق پورت OBD انجام می شود.

ریمپ و گارانتی خودرو
با ریمپ گارانتی خودرو باطل نمی شود و با دیاگ زدن در نمایندگی هم نمی توان متوجه ریمپ شد. چون ریمپ تغییرات نرم افزاری است که در حافظه اصلیecu اعمال می شود و دستگاه های دیاگ به این حافظه اصلی دسترسی ندارند. در حقیقت دیاگ فقط به حافظه موقت که کدهای خطا در آن ثبت می شود دسترسی دارد.

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*