ریمپ موتورسیکلت با دیاگ

تاریخ انتشار: 00/06/03
نمایش: 1425
(2 رای)

چطور موتورسیکلت را بادیاگ  ریمپ کنیم

ریمپ چیست؟

(ریمپینگ remapping)علمی است که در آن برنامه ایسیو یا واحد الکترونیکی کنترل الکترونیکی خودرومجددابرنامه ریزی و تنظیم شده و امکان استفاده از قابلیت های بیشتری در ایسیوموتور نمایان می شود.

ریمپ موتورسیکلت چیست؟

به تغییر جداول ایسیو موتورسیکلت با اهداف مختلفی ازجمله بهینه کردن مصرف سوخت،افزایش سرعت و شتاب و گشتاور، افزایش حداکثر توان قابل دستیابی، کاهش تاخیر و کوپ پدال و دریچه گاز، اصلاح پارامترهای سوخت و جرقه،برداشتن کاتاف،برداشتن محدودیت سرعت، اصلاح پارامترهای سنسور اکسیژن، تطبیق بهتر موتورسیکلت با شرایط آب و هوا و سوخت و … ریمپ موتورسیکلت می گویند.
به طور خلاصه تیونینگ خودرو، علم ایجادتغییرات کارکرد ایسیو موتور جھت افزایش کارایی برای مصارف خاص است.ریمپ به عنوان شاخه ای از تیونینگ تغییر جداول کاری موتور جھت تغییر زمان و میزان پاشش یا زمان جرقه زنی است از موارد کاربرد این شاخه از تیونینگ می توان به تنظیم دقیق پیشرانه و ایسیو برای رفع مشکلات افت توان و شتابگیری خودروهای شهری، بهینه کردن نرم افزار کنترل خودروهابرای مسابقات،درگ و رالی اشاره نمودیامیتوان به موارد کاربردی دیگری مانند نایاب شدن یک مدل ایسیو یا ساخت خودروھای دست ساز و تعویض موتور با موتور قویتر روی خودرو دیگری نصب میشود اشاره نمود.

ریمپ چگونه انجام می شود؟
 امروزه یک سیستم مدیریت الکترونیکی که توسط ایسیو کنترل می شود، وجود دارد که سیستم سوخت رسانی را کنترل می کند وقتیکه گازمی دهید، ایسیو ترکیب مقدار سوخت و هوا راتنظیم ، و به داخل سیلندر برای احتراق روانه میکندالکترونیک کنترل یونیت توربو را نیزکنترل و فرآیند ریمپینگ تنظیم و کالیبره جدیدی جهت شتاب از طریق کدنویسی ایسیو در سطحی پیشرفته همراه بابهبود عملکرد موتور است ایسیو ecu برنامه هایی دائمی را درون خود ذخیره دارد که نقشه یا جدول مپ نامیده می شود که به انژکتورها می گوید چه مقدار سوخت برای موتور engine خودرو ارسال کنند ، به شمع ها می گوید در چه زمانی جرقه بزنند و کنترل موارد دیگری مانند کد های خطا و ورودی ها و خروجی های سنسور و تقریبا هر جنبه ای که در اجرای موتور دخیل است را برعهده دارند.

بهینه سازی موتور سیکلتهای انژکتوری بر خلاف انواع کاربرات از طریق ریمپ ایسیو بصورت کاملا نرم افزاری بروی انواع ایسیو های که بروی موتورهای انژکتور کار گذاشته شده مانند، دنزو،فای،لیفان،زیمنس ،دلفی و … امکان پذیر است.

ریمپ موتورها  از طریق چیپ تیونینگ و دیاگ قابل انجام است.
چیپ تیونینگ :تراشه مرکزی ایسیو بوسیله جی تگ یا قرارگرفتن روی دستگاه پروگرمر برنامه ریزی مجددمیگردد و برنامه بهینه موردنظر روی آن نصب و روی ایسیو نصب می گردد لازم به ذکر است چیپ تیون بسیار کاملتر است(تعداد خطوطی که در برنامه تغییر می کند )
دیاگ تیونینگ: موتورسیکلتهای انژکتوری دارای خروجی دیاگ می باشند که برخی ایسیوها از این طریق قابل ریمپ و برنامه ریزی مجدد هستد.

در ریمپ ایسیو دقیقا چه اتفاقی رخ می دهد؟
 در بخش افزایش توان و شتاب :
هنگامی که یک موتورسیکلت از کارخانه خارج می شود ، ECU عمدتا برای مطابقت با مقررات آلایندگی برنامه ریزی شده است. قدرت،شتاب و...ملاحظات ثانویه هستند.قدرت یک موتورسیکلت های مدرن با سوخت تزریق شده توسطECUمدیریت می شود. آنچه ما در ریمپ به آن توجه داریم ، پاشش سوخت و زمان جرقه به همراه تغییرات در  دما و چگالی هوایی ورودی موتورسیکلت است ما در داخل خود ECU کار می کنیم و سیگنال های مورد نیاز خود را تولید می کنیم که مستقیماً به انژکتورهای سوخت و سیستم احتراق ارسال می شود بدون ناهنجاری هایی که ممکن است هنگام تغییر آنها توسط یک قطعه اضافی ایجاد شود. 

روش تیون موتورسیکلت بادیاگ:
در ابتدا ایسیو مورد نظر را بدرستی انتخاب نمایید.
از منوی مربوط به ریمپ و تیونینگ وارد شوید
دستگاه از طریق کانکتور اوبی دی برنامه قبلی را پاک کرده برنامه جدید را روی میکرو برنامه ریزی می نماید.
نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*