فلش و ریست ایسیوچیست وچگونه انجام بدهم

تاریخ انتشار: 99/05/14
نمایش: 4398
(22 رای)

فلش ، ریست ، مقداردهی اولیه ، ایسیو کلماتی است که زیاد توسط پزشکان خودرو استفاده می شود.

اما مفهوم هریک چیست؟

فلش یا ریست ایسیو چطور انجام میشود؟

روش فلش ایسیو چیست؟

ایا فلش ایسیو کار صحیحی است؟

در ادامه مقاله پاسخ آنرا دریافت خواهید کرد.

مفهوم فلش و ریستecuچیست؟

در فلش ایسیو بصورت کامل کلیه اطلاعات و پیکربندی ها  پاک میشود و همه چیز مجدداً نوشته و تنظیم میشود. 

مقداردهی اولیه ایسیو چیست؟

در مقداردهی اولیه یا ریست ایسیو برخی اصطلاحات وترمیم ها بروی نرم افزار و پیکربندی ایسیو انجام می شود و اطلاعاتی پاک نمیشود،درحقیقت آن را آپدیت میکنیم وهمه چیز را به تنظیمات اولیه کارخانه برمیگردانیم.

فلش یا ریست ایسیو چطور انجام میشود؟

کاربر به وسیله دیاگ ایسیو صحیح را انتخاب نموده و دستگاه دیاگ کد دستوری جهت انجام فلش ،ریست ویا مقداردهی به ایسیو  ارسال می نمایدوایسیو بصورت خودکار برنامه ریزی خواهد شد.

ایا فلش ایسیو کار صحیحی است؟

با توجه به اینکه اگر انتخاب ایسیو صحیح باشد، هیچ ایرادی در خودرو بوجود نمی آید یک اقدام اولیه آزمایشی اولیه مناسب محسوب میشود که ممکن است ایراد را به راحتی رفع نماید.

تفاوت فلش و مقدار اولیه دیاگ چیست؟

برخی پارامترها مثل فشار هوا در حالت سوییچ باز با هوای اطراف خودرو توسط سنسورها اندازه گیری شده و ایسیو ازآن به عنوان مرجع استاندارد استفاده میکند.در هنگام مقداردهی اولیه  همین مقادیر دوباره اندازه گیری میشود.
ولی فلش حالتی شبیه ریست کردن هست ،ECU به کمک سنسورها و با تعیین شرایط لحظه‌ای موتور به یک سری، عملگرهای نصب شده بر روی موتور، فرمان میدهد. این میکروکامپیوتر نیز مانند دیگر همنوعان خوددارای حافظه است.در فلش ایسیو این حافظه بصورت کلی پاک و مجدد به حالت اولیه کارخانه برمی گردد.

ECU با کمک سنسورهایی که به موتور متصل است وضعیت و شرایط خودرو را بررسی و با مقادیر پیش فرض خود پاسخی به عملگرها ارسال می‌کند. در برخی اوقات این مقادیر و پارامتر ها مشکل پیدا میکنندیکی از دلایل آن میتواند خرابی سنسورها باشدزمانی که سنسوری دچار مشکل شود اطلاعات اشتباه به ECU ارسال میکند در نتیجه عملکرد خودرو دچار مشکل میشود و بعد از مدتی اطلاعات و پارامترهای اشتباه در حافظه ECU باقی میماند و مطابق با اطلاعاتی که سنسور اشتباه ارسال می کند پاسخ می دهداما وقتی سنسور را عوض کنید و یک سنسور سالم جایگزین کنید هنوز در حفظه ی ECU اطلاعات اشتباه  ثبت شده است و خودرو تا مدتی بد کار می کند.بنابراین بعد از تعویض بعضی از سنسورها (بعنوان مثال : سنسور اکسیژن ، سنسور دریچه گاز ، سنسور MAP …) چون هنوزبرخی از اطلاعات و پارامترهای اشتباه در حافظه ی ECU باقی مانده نیاز است که ECU را ریست کنید تا اطلاعات به حالت اولیه (تنظیم کارخانه ای) برگردد و خودرو به درستی کار کند.یکی دیگراز دلایل ریست ECU پاک کردن کدهای خطایی است که حتی پس از رفع ایراد خودرو  حافظه ی ECU ریست شود .گزینه ی ریست کمک میکند تا کدهای خطا از حافظه کنترل یونیت خودرو پاک شود.

برای تماس با مشاورین و اساتید ما با شماره های ذیل تماس بگیرید:
02634461614
09122681561

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*